Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


kerékpár defekt

2008.05.12

Először is kezdjünk bele a legalapvetőbb hiba típusnál, ami általában a legváratlanabb helyzetekben jön.

A defekt javítás nem nagy ördöngősség. Persze ehhez is elengedhetetlen, egypár szerszám na meg a foltkészlet, esetleg a pót- belső.

Nézzük sorjába.

Defektből megkülönböztetünk 5 félét.
Szúrt vagy vágott. ezek tüskéktől és éles tárgyaktól szerezhetők be. !(a küllő is ki tudja szúrni)!
A kígyó harapás, alacsony nyomásnál a felni nekicsapódása például a  padkához.
A szelep szakadás fékezésnél pumpálásnál kiszakad a szelep
A szakadt a gumi nem bírja a nyomást amit pumpáltunk bele és szét szakad.
Újra defekt a javítás során a rossz technika miatt becsípjük a felni és a külső közé a belső gumit.
Javítható ezek közül: A szúrt, vágott, a kígyó harapás, és az újra defekt azaz csípett.
A belsőt cserélni kell, szakadt, illetve szelep kiszakadt hibánál.
Defekt lehet az elhasználódott külső gumi hibája is mivel a koptt gumi el van vékonyodva, ezáltal hamarabb átszúródik. A repedezett elöregedettnél pedig megvan az esély a durdefekter. !!! Ez pedig fokozottan baleset veszéjes is lehet (saját tapasztalat)!!!


Na de hogy is kezdjünk neki?

1. Szét akasztjuk a V vagy kantni féket. Az országútiaknál erre egy kis kar van a segítségünkre. A hagyományos patkó fékeknél talán a legjobb megoldás ha összenyomjuk a külsőt ki szerelésnél, be szerelésnél pedig nem fújjuk fel teljesen a berakásig.

2. A kerék kiszerelése lehet anya csavaros vagy gyors záras ezeket meglazítjuk és kiszedjük a kereket.  Ha kontrás illetve agyváltós a torpedó kar csavarját is ki csavarozzuk.
(agyváltó bowdent kihúzzuk)

3. Ki eresszük belőle a maradék levegőt.

4.Gumi le szerelés.
Gumi szerelő szerszám segítségével leszedjük a külső gumi egyik oldalát. aztán a belsőt ki kapjuk. utána pedig ellenőrzés céljából a külsőt is leszedjük. segít a hiba feltárásában ha figyelünk a pontos leszerelésre. Azaz a szelep, és a külső helyzetének a megtartására. Pl. egy kréta vonás a külsőn a szelepnél.

 

5. A belsőn megkeressük a lukat.
Segíthet a nyomásra való pumpálás. Vízbe dugjuk vagy hallgatjuk érezzük a szánkkal stb... Bejelöljük filc kréta vagy valami.
Ebből láthatjuk milyen defekttel van dolgunk. ( ha szúrt vagy vágott akkor elkel kezdenünk a külsőben az idegen anyagok megkeresését. Pl: királydinnye, akác, rózsa tüske, szög, csavar, üveg szilánk stb.... Ha megvan távolítsuk el.

 

6.Defektjavítás
Először megérdesítjük a gumit csiszoló papírral vagy amit adnak a folt készlethez kis fémmel. Azután beragasztózzuk a gumit (én a foltot is szoktam) Várunk egy 5 másodpercet. Ráhelyezzük a foltot és ott tartjuk kb. 5 percig.

 

7. visszaszerelés fordított sorrendben. Figyelem ha van hintőpor akkor szórjunk a külsőbe bele. Érdemes még egy enyhe nyomás alá helyezni a belső gumit, mivel így jobban idomul majd a felnihez, és nem tekeredik meg. Ha a külső belső fönt van a helyén, akkor  körbe nyomkodjuk a külsőt megigazítva az egyenletes felfekvés miatt, és a belső helyre igazítása céljából (ezzel előzzük meg a becsípődést).
Tovább a szétszedés fordított menetével haladunk.

Nagyon remélem, hogy mindenkinek sikerült és tovább tud haladni a számára kijelölt úton.

 
Itt egy kis vizuális segítség pluszba.
A kerék ki - be szerelése
 
 

 

.A defekt javítás némi kép eltér a leírtaktól, de azért jól tükrözi a lényeget

 

.plusz video ami nem szervíz körülményekről szól hanem az utcai valóságról.