Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


kerék centírozás

2008.05.12

Igen itt tudom sokan azt mondják, inkább tolom a szervizbe. Nem egy bonyolult dolog a kisebb nyolcasokat kiszedni. A tojás, és a 28-as kiszedésébe nem mennék bele. Viszont sok esetben előfordul az a kis szerencsétlenség, hogy benézünk egy akadályt vagy bármit, és elmegy a felni egy irányba.

Pár mondatba összefoglalva.

Mivel általában az út szélén nincs állvány így ennek hiányában fordítsuk fejre a bringát. Szerencsésebb helyzet ha találunk mondjuk egy mászókát, vagy porolót. Amire az ülésnél fogva fel lehet akasztani. De sajnos ez nem olyan stabil mint a fejre állított módszer.

1.. A féktest lesz a mi kis indikátorunk, ami jelzi a nyolcas helyét. (Remélhetőleg jól van beállítva a fékünk.) A fék karon a bowdenház feszítőt ki csavarjuk, abba az irányba amerre össze húzza a féktestet ha nem vagyunk elégedettek a pontossággal.

2. Megpörgetjük a kereket, és ahol elakad vagy hozzá ér a betéthez ott a bibi. megjelöljük vagy egyből ki centírozzuk.

3. A centírozás lényege, hogy ha nyolcas jobb oldalt van, akkor a bal oldali küllőket húzzuk meg és a jobb oldaliakat kissé lazítjuk. Szóval ennyi a trükkje a bal oldaliaknál pont ellenkezőleg teszünk. Miért feszítünk vagy lazítunk? A dolog lényege abban rejlik ha már túl feszes egy küllő, azon az oldalt ahol feszítenénk esetünkben a bal oldalt. Akkor könnyen elpattanhat, és nagyobb a kár mint a haszon. Ezért ilyenkor inkább lazítunk a jobb oldalon kissé és csak utána feszítünk a bal oldalon.

Elvileg kész is vagyunk a többit már csak gyakorolni kell mert akkor érzünk rá igazán.

Vannak az út során kritikus helyzetek is itt segíthet a taposásos módszer. Ezzel csak időt nyerünk a hazatérésig de még mindig jobb, néha mint tolni a cangát. Figyelem taposáshoz megfelelő helyet kell találni vagy csinálni. Aminek az a lényege, hogy az agy bele süllyeszthető legyen, a felni pedig egyenletesen fel tudjon feküdni.

Íme pár video a centírozásról

A kerékpárban